יום שבת, 6 בפברואר 2016

פאי חומוס.




מה יהיה עם הראש שלי שמשתולל כל פעם מחדש
ודוחף את הידיים לנסות.?
תמיד אומרת לעצמי..."מה כבר יכול להיות?"
אני חוזרת ואומרת...המטבח הוא ללא ספק חדר היצירה העיקרי בבית.
והפעם....
פאי חומוס.
איך עלה הרעיון?
זכרונות, נוסטלגיה...
פעם לפני שנים רבות הוזמנתי למסיבת לידת התאומים של נאוה סמל הסופרת הידועה והמרגשת ונועם סמל מנכ"ל הקאמרי.
זה היה מזמן....בניו יורק הרחוקה.
עבדתי בסמוך לנועם בקונסוליה הישראלית שם.
במסיבה טעמתי לראשונה סמבוסק. לא הכרתי את הטעם החדש הזה. חברים עזרו לי לפענח.
דברים אינם קורים סתם. ממש לא.
השבוע ראיתי בפייס את נאוה ובנה המוכשר אייר. טעם הסמבוסק צץ ועלה.
זה הביא ליצירה הבאה....


הבצק!
כוס קמח מלא
כוס סולת
חצי כוס קמח לבן
3/4 כפית מלח
2/3 כוס שמן  (חד פעמית שקופה של מים )
3/4 כוס מים

לעבד היטב במעבד מזון . לעטוף ולהכניס לשעה מנוחה במקרר. 


המילוי

2 כוסות חומוס מבושל ורך
2 בצלים גדולים במיוחד מושחמים בקוביות.
2 שיני שום מרוסקות.
מלח. פלפל. כמון.,לעבד הכל עד ליצירת עיסה.
(איני אוהבת לתת כמויות בתבלינים כי הכל טעם אישי והרגלי אכילה).


אופן ההכנה.
לרדד עלה ולהניח ע"ג תבנית משומנת ומקומחת.
להניח המילוי ולהדק היטב.
לגלגל רצועות ולקשט שתי וערב.
מסקנות.
הבצק טעים ופריך. בעת החיתוך הרצועות מתפרקות.
לפעם הבאה למרות העיצוב והיופי אנסה דרך אחרת. אולי כיסוי כל השכבה העליונה בתוספת חריצים.
מבטיחה לעדכן בהמשך הנסיונות בחדר היצירה המטבחי שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין לי ארץ אחרת. ביקור בנוף הגליל.

                                                  מזה שנים שלא עליתי על מטוס ולא יצאתי לתור ארצות אחרות. נהנית לגלות כאן, מקומות קסומים שלא ...