יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

ללמד כל יום מחדש! קליסטמון אדום!








תודה לחברי יורם גונן
שהעשיר אותי בידע חדש.
אבי ז"ל נהג לומר לי באידיש
"אדם לומד ולומד כל יום מחדש......ומת טיפש".
אז הנה גם היום למדתי משהו חדש.

בסיומו של יום צילום אמש בכפר יהושע, שכולו פורח עכשיו בשלל צבעים
ודקה לפני שהכל קמל......העליתי תמונה של שיח/עץ
אדום יפיפה, שפרחיו דומים למברשת לניקוי בקבוקי תינוק...
חברי מיד הגיב וכתב לי את שמו של הצמח שאני מודה - לא ידעתי את שמו
אבל משכבר הימים הכרתי את יופיו.
תודה על המידע המעניין, שמחה ללמוד עוד ועוד...


קליסטמון אדום




שאני לא אמשיך ואקרא?
הנה


קליסטמון אדום



קליסטמון אדום (שם מדעי : Callistemon phoeniceus) הינו מין של עץ ירוק-עד מסוג קליסטמון שבמשפחת ההדסיים.
מקור עץ הקליסטמון אדום הוא באוסטרליה המערבית, שם הוא גדל בר. בישראל הוא גדל רק בגינות פרטיות וציבוריות.
העץ קטן מימדים, גובהו של עץ בוגר נע בין 4 ל 6 מטרים ורוחבו גם. העץ מרובה ענפים דקים וארוכים, אורך כל ענף נע בין 1 ל 3 מטרים. העלים פשוטים ומוארכים, בצבע ירוק כהה עם גוונים כחלחלים, מסורגים לאורך הענפים.
פריחת הקליסטמון אדום מתחילה באמצע מרץ ונמשכת עד לסוף אפריל. בזמן הפריחה, ענפי העץ שופעים בפרחים אדומים בצורת מברשות אופייניות למשפחת ההדסיים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מראות מיפן

                                            לא, אני לא ביפן למרות שרציתי.                           המקום הקסום  הזה מעורר בי סקרנות.       ...