יום רביעי, 9 בנובמבר 2022

תבשיל כוסמת ירוקה וירקות.




הכוסמת עשירה בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצה B ו-E ומינרלים כגון מגנזיום, נחושת, מנגן, אשלגן ואבץ. בנוסף היא מכילה נוגד חימצון הנקרא רוטין שעוזר לחזק את מחזור הדם והוורידים.
הכוסמת איננה נחשבת חלק ממשפחת הדגניים אך מזכירה מאוד בערכיה התזונתיים את החיטה ולכן רבים נוטים לחשוב שהיא דגן. מכילה חלבון מלא (להבדיל מחיטה המכילה חלבון חסר)
בניגוד למה שרבים חושבים לא מדובר בדגן אלא בצמח שזרעיו משמשים לאכילה. מקורה של הכוסמת הוא בדרום מזרח אסיה והיא נמצאת בשימוש כ-8,000 שנה. הנה כמה סיבות בגללן כדאי לכם להוסיף אותה לתפריט הקבוע שלכם:
הכוסמת בריאה כמובן עבור כולם, אבל היא מתאימה במיוחד עבור חולי צליאק מאחר והיא אינה מכילה גלוטן. ערכיה התזונתיים אומנם מזכירים את החיטה, אך בניגוד אליה היא מכילה פי שניים מכמות הסיבים התזונתיים החשובים לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה.
ב-100 גרם כוסמת מבושלת יש 120 קלוריות. דייסת כוסמת למשל הנפוצה מאוד ברוסיה ובמדינות אירופה וידועה בשם קאשה היא בעלת מדד גליקמי נמוך-בינוני שמאזן את רמות הסוכר בדם, וכך היא למעשה עוזרת בשמירה על השובע לזמן ארוך יותר.
                                                      

מתכון ואופן הכנה.

כוס כוסמת ירוקה להשרות במים לשעה קלה ולשטוף היטב במסננת.
להשחים בצל גדול בכף אחת של שמן ולערבב כל העת.
לרסק או לחתוך לקוביות קטנות 4 גזרים.
להוסיף לבצל ולרכך יחד.
להוסיף הכוסמת המסוננת ממים. לערבב.
להוסיף חצי כוס אפונה ירוקה קפואה.
2 שיני שום מרוסקות.
מלח, פלפל. כפית אבקת מרק.
לערבב ולהוסיף 2 כוסות מים.
לכסות את הסיר עד לבישול מלא.
לבדוק....לעיתים יש להוסיף עוד מחצית כוס מים רותחים.
פשוט, בריא ומשביע.



בתיאבון.






                                         






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חלון חיפאי בזריחה.

אני מאלה משכימי קום. לא מסוגלת לוותר על נפלאות זריחת הבוקר. בכל בוקר מראה אחר המזכיר את בריאת העולם. המראה משתנה במהרה. התמונות הללו צולמו ב...