יום שני, 7 בפברואר 2011

חזירים בחיפה.


    החזירים שוב מבקרים.......בחצרות הבתים!

    נכון שמעתם כבר על החזירים הפוקדים את החצרות החיפאיות בכרמל?
    כבר כתבתי על כך בעבר. שכחתם? תציצו ברשומה.....
    "להיכנס אל בטן האדמה".
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1856642
    רבות נכתב על כך בעיתונות הצפונית. תלונות תושבים בכפרים הדרוזים דליה ועוספיה, על הכרמל עצמו, גם בציר המרכזי. מראות בלתי נתפסים של חזירים מטיילים בחצרות הבתים, חוצים כבישים מרכזיים.
    משפחות משפחות הם צועדים, מגדולים ועד קטנים. (איך לא כתבתי עליהם רשומה דוקא ביום המשפחה? הם ממש ממש תופעה משפחתית מדהימה).
    לפעמים, הולכים חזירי הבר על כביש שכונתי, חוצים כביש ראשי ועוצרים את התנועה במטרה להגיע לגינה ולכרסם שורשים שהם כל כך אוהבים. הם  משוטטים בגינות, מחפשים אחר מזון ומתעלמים מיריות באוויר במטרה להרחיק אותם מאיזור מיושב. היו גם נסיונות להרחיק אותם ע"י נביחות כלבים לאחר שנמצא כי זהו גורם נוסף שיכול לסייע בתופעה.
    הם נראו אף בגנים ציבוריים ובמקום משחקם של ילדים.ההורים חוששים ולא בכדי. ממש חיים בספארי.
    אז למה להרחיק עד אפריקה? יש לכם כאן הצגה....ממש בחצרות הבית.
    מהרשת.

    רשות שמורות הטבע עורכת מדי פעם מבצעים לדילול החזירים בכרמל, בעיקר סמוך לשכונות.
    הציידים, החוששים היום יותר מתמיד משפעת החזירים, אינם ממהרים לצוד את החזירים ולכן הם התרבו ומגיעים לשכונות חיפאיות, הסמוכות לפארק הכרמל. לאחרונה חצו את את מרכז הכרמל וטיילו בין חצרות הבתים.
    חיות הבר נמצאות במצוקה שגורמת להן בעל כורחן, להגיע אל פתחי הבתים על הכרמל לחפש מזון ומים . תופעת חזירי הבר הפושטים בלילות על שכונות חיפה ועל חצרות הבתים וגורמים להרס ולנזק, מוכרת לכל תושבי האיזור. ישנם דיווחים למוקד על עשרות חזירים המשוטטים ברחובות הכרמל גם לאור היום, כאילו הפכו לבני בית. עקב גידול בשטחים המאוכלסים ומתקבלים יותר ויותר דיווחים על חזירי בר המטרידים את שלוות התושבים.
     חזיר ברמהרשת.
    חזירי הבר לא חוששים ל"טייל" בין שכונות המגורים, מעוררים פחד בקרב הדיירים וגורמים נזק רב לרכוש. לעיתים ניתן להבחין במראה של אמא חזירה גדולה ובגוריה, עומדים על המדרכה ו"צופים" בשלווה  בעוברים והשבים או חוצים כביש ללא חשש.
    מיקום חיפה


    רשת.

    מספר החזירים המשוטטים בשכונות חיפה גדל כיוון שאין לחיות הענק אויבים טבעיים בעיר,וכן, עקב צמצום שטחי המחייה שלהם וגידול בשטחים המאוכלסים.  מתקבלים יותר ויותר דיווחים על חזירי בר המטרידים את שלוות התושבים.                   קשה לכם לדמיין? היכנסו......>>

    http://www.youtube.com/watch?v=RMvl3Nof-Lg
    (הזכויות שמורות למשפחה המצלמת).
    אמש יצאתי לחצר הסמוכה לצלם רקפות בר...להפתעתי תראו מה ראיתי......


    החצר היתה חרושה. המראה מדהים, אבל מעיד שהם היו מספר פסיעות מאיתנו...זה לא ממש נעים...להודות על האמת? הם די מפחידים.
    רקפות אמרתי? רוצים לראות?

    לא תמיד הייתי חיפאית. מראה הטבע שנותר בחצרות הבתים מרגש אותי בכל פעם מחדש.
    ועל כך רשומה נפרדת.
    ערב חמים ונעים חברים!
     
     

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    ביאליק מונצח בשדרות ח"ן רחובות

      בילדותי גדלתי ברחובות. כל חזרה למקורות מפגישה אותי עם העבר וגורמת להתרגשות.   כך זה אצלי.                 שדרות ח"ן (ע"ש חיים נח...