יום שבת, 17 בינואר 2015

ביגלה חמים וטעים - על טהרת קמח מלא






יש לי חבר לעבודה שמדי בוקר בהפסקה יוצא למאפיה הצמודה
וחוזר עם שובל של ריח מאפה שמעורר את כל החושים.
הוא חוזר עם ביגלה עטוף במלח ושומשום.
פעמיים טעמתי מהחם החם הזה ונשביתי בקסמיו (של הבייגלה)...
נו טוב, אתם יודעים שאני מכורה לאפיית לחמים. מכורה.
אם כך, לאפות כזה...גם אני יכולה. 

אופן ההכנה.
בקערה גדולה - כף שמרים
כף סוכר
שליש כוס מים פושרים למגע.
לערבב היטב.
להוסיף 3 כוסות קמח מלא (לאוהבי הלבן - אפשרי כמובן)
1-2 כפות שמן
להוסיף מים פושרים ליצירת בצק נעים למגע.
להוסיף כף גדושה מלח וללוש היטב.
לפזר עוד חצי כוס קמח
לכסות הקערה במגבת להתפחה.

להכין נחשי בצק כמו בתמונה.
להניח על מגש (או נייר אפיה או שקית ניילון)  את החומרים הבאים כל אחד בנפרד.
מספר כפות שמן
מלח
שומשום.
להניח הבייגלה על השמן ולסובב לכיסוי
משם לעבור לגלגל במלח. בזהירות.
שלב שלישי - לגלגל בשומשום.

להניח על גבי נייר אפיה.
להתפיח בשנית.
ולתנור.
אי אפשר להפסיק להנות מהמלוח הפריך הזה.

ששש......אל תגלו לרופא שלי שאוסר עלי באכילת מלח...
כל מה שאסור...כנראה הכי טעים!!!
בתיאבון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ביאליק מונצח בשדרות ח"ן רחובות

  בילדותי גדלתי ברחובות. כל חזרה למקורות מפגישה אותי עם העבר וגורמת להתרגשות.   כך זה אצלי.                 שדרות ח"ן (ע"ש חיים נח...