יום חמישי, 14 במאי 2020

מחשבות על בנים ועל בנות.



מתוך ניסיון עם ילדנו שלנו, או תצפית על אחרים, 
נוכל לראות כי ילדים בגיל שנתיים שלוש ירצו לעצמם בובה בחנות הצעצועים, ויחבקו אותה בחום.
מעטים אלו שיגיעו איתה לקופה.
 בסופו של דבר ישובו הביתה עם עוד משאית או מטוס.
אולי נינג'ה, או גיבורי על.
מחקרים מתחום החינוך שבחנו את הנושא מצאו כי הכל נובע מדאגת ההורים כאשר בנם הקטן יבחר לשחק בבובות.
מיד יתעוררו בליבם החששות לגבי נטיותיו המיניות.
לעיתים יביעו את הדאגה ולעיתים ישמרו החשש עמוק בסתר ליבם.
ההפרדה המגדרית באה מהמבוגרים.
כבר מימיהם הראשונים, ילבישו ההורים את התינוקת בורודים ואת התינוק הזכר בכחולים.


מה בעצם נותן/תורם המשחק בבובות?.

מעורר את הפן הרגשי, רוך, תקשורת, דו שיח.
אינו מעיד בגיל הצעיר על נטיה או זהות מינית.
השלכה מהתנהגות ההורים שלהם כלפי הילדים.
מטשטש את גבולות המיגדר  בין בנים לבנות.


במשך שנות עבודתי כיועצת, התמודדתי יותר עם סוגיות של ילדים
בגילאי 6-18

את תגובות הורי הבנים הקטנים שמעתי סביבי והבנתי
שכדי לאפשר לבנים קטנים להנות מהילדות המוקדמת והמשחק בבובות
לא אוכל להציע להן בובה באדום, בשיפון וסרטים בשיער - רחמנא לצלן.



הפשרה - 

בובה ממין זכר =   בוב





כן בן כזה, גברי, בוטח בעצמו, 
ידיו בכיסים 
והוא... אני מקוה לא יאיים על ההורים החרדים לזהותו המינית של בנם הקטן.

8 תגובות:

  1. גדלתי בן שלא עמדה מבחינתנו שום מגבלה לגבי בחירת הצעצועים שלו, והנכד שלי עכשיו, מוקף בשלוש אחיות ומגוון צעצועיהן, שהפלא ופלא מלאים בצעצועי בנים.
    אינני יודע אם בת זוגי או אני הוטרדנו בכלל מבחירת סוגי הצעצועים בהם שיחק או שהורי נכדי מוטרדים.
    מה שכן, לפחות אצלנו ואצלם לא ראיתי הטייה או הדגשה מגדרית כלשהי.
    אבל - גן הילדים, הפעוטון - אנחנו לא בודקים מה קורה שם מבחינה זו. מנהג האבא שבת ואמא שבת [ שאני סולד ממנו מאוד ] כן ובהחלט מקבע תפקידים מגדריים מובהקים ושמרניים.

    השבמחק
  2. תודה אריק על תגובתך המפורטת והמעניינת.
    ברור שיש ראיה שונה, חינוך שונה, רגישות אחרת ושוני בין משפחה למשפחה ואף בין אנשים שונים בתוך המשפחה והדעות שונות ולעיתים מנוגדות.

    השבמחק
  3. חבל שזה ככה. שאופיים האמיתי ושתחביביהם האמיתיים של ילדים מדוכא מגיל קטן בגלל מוסכמות מפגרות. חידשת לי לגבי זה שמשחק עם בובות מפתח רגישות, רוך... לא ידעתי. זכור לי זיכרון טוב אחד שאשתו של אבא שלי מרחה לאחי לק כי הוא רצה.
    יובל
    http://yuvalsheffer.com

    השבמחק
  4. מעניין וללא ספק נכון... אבל לשמחתי אנחנו לא כיוונו את הבן שלנו בבחירת צעצועים (וגם לא את הבת)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מוטי על תגובתך. בכל מקרה הם גדולים כבר. יגיעו הנכדים ויהיה מעגל נוסף........

      מחק

ביאליק מונצח בשדרות ח"ן רחובות

  בילדותי גדלתי ברחובות. כל חזרה למקורות מפגישה אותי עם העבר וגורמת להתרגשות.   כך זה אצלי.                 שדרות ח"ן (ע"ש חיים נח...