יום שבת, 29 באוקטובר 2022

פטריות אחרי הגשם

                                                                   

                            

                          מביטה בתמונה, מפליגה בזיכרונות למחוזות ילדותי.

נזכרת בטיפות הגשם מקישות על חלוני.

אני עומדת על המיטה ברגלי היחפות

כולי נרגשת...גשם, שלוליות !

ילדה רחובותית קטנה.

לא, אין עצי אורן בסביבה.

אין כאן אורניות צהובות, 

שאינן רעילות ומסוכנות

כמו פטריות אחרות.

בין רגבי אדמה חרושים

יחד עם ההורים הצעירים, משוטטים..

פטריות מלקטים.

רק כאלה שאנו מכירים ובטוחים.

ההתרגשות רבה!

על מציאת כל פטריה, אנחנו מצהירים בשמחה.

עם סל עמוס, הביתה חוזרים.

אמא מנקה ומכניסה לסירים.

סביב קערה מהבילה כולנו סועדים.

והיום....נותרו הזיכרונות

מעצימים הגעגועים.

לילדות שחלפה, להורים המתים.


היו ימים!

3 תגובות:

  1. זכרונות יפים. אני התחלתי ללקט פטריות רק לאחר שהכרתי את עננת...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מקנאה. פעם אחרונה שליקטתי פטריות היתה לפני שנתיים וזה נגמר בהרעלה חמורה. השותפה הרוסיה מילאה אותי בכדורי פחם בדרך לבית החולים. מאז, אין לי אומץ ללקט פטריות בלי מומחה לצידי.

      מחק

ביאליק מונצח בשדרות ח"ן רחובות

  בילדותי גדלתי ברחובות. כל חזרה למקורות מפגישה אותי עם העבר וגורמת להתרגשות.   כך זה אצלי.                 שדרות ח"ן (ע"ש חיים נח...