יום שני, 24 ביוני 2013

מיני "פקולטה לחקלאות".



 

 
מי שמלווה אותי בבלוג שלי יודע שהוקדשו מספר רשומות לאדניות שלי
שמספקות לי הרבה שמחה והפתעות.
זוהי תחנת הניסיונות הפרטית שלי.
"הפקולטה לחקלאות" שלקחתי עימי מרחובות עיר ילדותי
לחיפה הצפונית.
שורשי הסקרנות ניטעו בשיעורי החקלאות בבית הספר היסודי ברחובות.
בי"ס בו חינכה אימי, ובו התחנכתי אני....
בגן הירק של המורה דב.
ריח הירקות מלווה אותי, ההתרגשות, הסקרנות.
מאז אני מנסה ומנסה והאדניות משיבות לי אהבה גדולה
לפי עונות השנה.



לאחרונה קיבלתי שי נחמד מחברה...2 שתילי קולורבי...
תודה מיטל.
העמדתי בפני האדנית אתגר!
גידול קולורבי!!!.
רבים מכם ודאי ישאלו "מי זה הקולורבי הזה?"
הנה קצת מידע. מהרשת!
כרוב הקלח, נקרא גם קולרבי או קולורבי, הוא זן ירק חד-שנתי ממין הכרוב במשפחת המצליבים. השם קולרבי הוא מגרמנית כאשר "קול" (Kohl) הוא כרוב ורבי (Rübe) הוא לפת. השם הגרמני הוא התאמה של השם האיטלקי cavolo rapa בעל המשמעות הזהה. החלק הנאכל הוא התעבות הגבעול.
בתחילת גידולו נראה כרוב הקלח דומה מאוד לכרוביתברוקולי או כרוב. הוא נקטף בשלב מוקדם יותר בהשוואה לזנים אחרים במין הכרוב. אם הוא לא נקטף מוקדם, הוא הופך לסיבי וטעמו מאבד את עדינותו. לרוב, ירק גדול הוא סימן לכך שנקטף מאוחר מדי.
כרוב הקלח הוא דל בקלוריות אך מכיל ויטמינים רבים, במיוחד ויטמין C, ויטמינים B1B2B6חומצה פוליתזרחןאשלגןברזלסידן ונחושת. הוא מומלץ לדיאטת הרזיה, קל לעיכול ועוזר בהפרשת נוזלים מן הגוף. העלים ניתנים אף הם לאכילה (כמרכיב בסלט למשל), הם מזינים אף יותר מן הירק עצמו ומכילים בנוסף גם קרוטינואידים.
כרוב הקלח ניתן לאכילה נא או מבושל. הוא דומה בטעמו לליבת הכרוב או לגבעול הברוקולי, אם כי הטעם מתוק ומתון יותר.
מבחינה רפואית נחשב כרוב הקלח למנקה דם וכליות ומכיל נוגדי-חמצון הנחשבים כמסייעים במניעת סרטן, ובמיוחד סרטן השד והמעי הגס. בנוסף הוא מסייע בסילוק רעלים מהגוף כגון אלכוהול וסמים, מאזן רמות סוכר בדם ומשפר את זרימת הדם בגוף. ברפואה הסינית משתמשים בו להפסקת דימומים במעי הגס ולהקלת קשיים במתן שתן.
ישנם כמה זנים בקבוצת כרוב הקלח בחלקם צבע הקליפה סגול. פנים הירק הוא בכל הזנים ירוק בהיר נוטה לצהוב.
לא רצוי  לגדל את כרוב הקלח בקרבת שוםבצלתות שדה וחרדל.

(לא ידעתי לצערי וגידלתי אותו בסמוך לבצל....תמיד לומדים).
 ועכשיו להוכחות!

 כאן התאומים שגדלו זה לצד זה....
מצאו את ההבדלים!!!

הגיע זמנם להיפרד מהאדנית!



גם אתה.....קטנצ`יק!

וכאן אחרי מקלחת ותספורת!


עוד הרפתקה הגיעה לסיומה.....
ומה קורה שם עכשיו? חמניות, עגבניות, פלפלים ואפונה.
חגיגה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פלפל אדום/צהוב מוחמץ

                                                                                                                                פלפל מוחמץ  ...