יום שלישי, 7 באוגוסט 2018

הרהורים על אמהות, משפחה ובת שבגרה.

אמש חגגה בתי הבכורה, את יום הולדתה.



עבורי, בזיכרונות, תישאר תמיד הפיצפונת הקטנה.

הראשונה שקראה לי אמא.

שעמדה בלול, עמוס המשחקים ומשם סללה את דרכה, בהגייה ראשונית של מילים.

אני אולי קצת מתכחשת לעובדה שהיא כבר אמא לשלושה, אדריכלית מצליחה, נוסעת לכנסים בינלאומיים, עצמאית כבר שנים.

אני נאחזת בעבר, משייטת על פני זיכרונות רחוקים. בוחנת היכן אני הייתי אז בגילה (היום).

מביטה בילדיה/נכדיי ומחפשת דימיון, גנים שעברו מדור לדור, כשרונות, תכונות ומראה חיצוני.

חוזרת אל חדר הלידה ההוא, ההתרגשות, החוויה להפוך מבחורה כל כך צעירה........לאמא! החויה לאחוז תינוקת שופעת שיער, מקסימה מהדקה הראשונה.. ולהבין שהיא שלך.
להבין שמהיום, יום בו הגיחה לעולם, תלווי אותה לאורך דרכה שתסלול לעצמה, תשמרי ותגני, כמו אמא לביאה.

תמיד תהיי אמא שלה, עד נשימתך האחרונה.

אני נשארת עם השלושה, משחררת אותה לבוקר יום הולדת עם חברה. מביטה בילדים, מביטה בבית שבנתה לתפארת, הקירות שתכננה, כדי שיהלמו את צורכי המשפחה שלה. ואני מהרהרת, נותנת לעצמי את הפריבילגיה לרחף על פני עננים אחרים, לשקוע אל העבר ופשוט להיזכר!!!

בימים אחרים, שנים רחוקות, גילאים צעירים, התמודדויות אחרות.

מהרהרת בשנים שחלפו ביעף. במאורעות שפקדו במהלך המסע, הלידה, הגן, בית הספר, הנסיעה לגור בארץ אחרת, ההתמודדות עם שפה זרה, תרבות אחרת, החזרה לארץ לצבא כמתנדבת, החבר שהפך לבעל, הנישואין, הלימודים בטכניון תואר ראשון ועוד הצטיינות בתואר השני, לידת הילדים, הראשון שקרא לי "סבתא", ההצלחות, הקריירה, לצד קריאת הספרים, הסדנאות והחוגים שהיא אוספת לרפד את הרוח בנפשה.



הכשרונות והתכונות שראינו אז......כיצד הם באים לידי ביטוי במי שהיא היום!

ואני שוקעת לזכרונות, למחשבות......כי זה אינו רק יומה........יום הולדתה, זהו יום משמעותי עבורי - אמא שלה.

גם לאמהות מגיע לחגוג! זה תמיד יהיה היום גם שלנו.........גם אם הוא נטוע בעבר הרחוק! זה גם היום שלנו.

אנחנו אמהות, ואפילו כבר סבתות......אנחנו חוגגות אחרת, בדרך יותר דוממת ושקטה.

דרך של מחשבות, זכרונות, הרהורים ואולי אפילו דמעות.

של אושר, התרגשות, סיפוק לראות את תוצר ההשקעה של שנים.

אולי מותר לנו להגיד בקול.......שזה גם קצת.....בזכותנו!

והדמעות זולגות וזולגות.

דמעות של אושר מהולות בגעגועים לימים שחלפו ונטשו מהר כל כך!

מזל טוב ילדה אהובה שלי!

גאה בך! ומאושרת כל כך שאת שלי!

יום הולדת שמח!

"כל שתבקשי - לו יהי".

מאחלת לך מעומק לבי !






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ביאליק מונצח בשדרות ח"ן רחובות

  בילדותי גדלתי ברחובות. כל חזרה למקורות מפגישה אותי עם העבר וגורמת להתרגשות.   כך זה אצלי.                 שדרות ח"ן (ע"ש חיים נח...