יום רביעי, 18 בפברואר 2015

המרכז למחקר וחינוך סביבתי בסח'נין. - ביקור.


 
 

המרכז למחקר וחינוך סביבתי בסח'נין


המרכז למחקר וחינוך סביבתי, השייך לאיגוד ערים לאיכות סביבה באגן בית נטופה, ממוקם במבנה חדש ומרשים בעיר סח'נין. המבנה בנוי על טהרת העקרונות של בנייה ירוקה, ומשלב בין שיטות בנייה מסורתיות ובין צורכי בנייה מודרניים. המבנה החדש והמרווח נועד לענות על צרכיו הגדלים של האיגוד, ולהכיל מלבד משרדים גם כיתות לימוד, מעבדות מחקר, ספרייה סביבתית, אודיטוריום, מרחבים ציבוריים ובית קפה.
הבניין משתרע על שטח של  3000 מ"ר, ובתכנונו שולבו אלמנטים של בנייה ערבית מסורתית עם טכנולוגיות מודרניות. כמקור השראה עיקרי שימש הבית הערבי המסורתי, שרבים מעקרונותיו שולבו בבניין, כגון השתלבות בנוף, שימוש בחומרים טבעיים ומקומיים, שימור אנרגיה ומיחזור. הביטוי לכך נראה באבנים שנאספו משטחים חקלאיים, בשימוש בלבני טיט ובוץ שמקורם באדמות עשירות בחרסית, ובתערובת מלט וקש לבניית קירות עבים בעלי מסה תרמית גבוהה.
כחלק ממערכת האוורור הטבעי שתוכננה במרכז נעשה שימוש בארובות הקירור - המלקאף, הרותמות את אנרגיית הרוח בשילוב מים למיזוג האוויר בחללי הבניין ובלא שימוש בחשמל.
מאחר שמרבית האלמנטים תורמים לקירור המבנה, נותרת בעינה בעיית ההסקה בימי החורף הקרים. במרכז שוקדים על מציאת פתרונות לבעיה, ומקווים להשיג תוצאות שישולבו במבנה.


כשירדנו מהאוטובוס לכניסה למרכז הופתענו ונותרנו פעורי פה.




מתחם ישיבה - גלגלי מכוניות - מיחזור.

קרבים אל המבנה המיוחד הזה.


יפיפה.






נכנסים לאוירה.

אני מוקסמת.







כמה מיוחד!



לא מספיק להביט קדימה. הרימו ראש!




ריבועים, מלבנים וקשתות.





אפשר להישאר כאן?


התאנה שבה אלינו. איזו שמחה.





תגובה 1:

  1. ואוו, איזה יופי ששמרת פה את הרשומה. איזה כיף להיזכר. אני מופיעה באחת התמונות.

    השבמחק

חלון חיפאי בזריחה.

אני מאלה משכימי קום. לא מסוגלת לוותר על נפלאות זריחת הבוקר. בכל בוקר מראה אחר המזכיר את בריאת העולם. המראה משתנה במהרה. התמונות הללו צולמו ב...