יום שני, 26 באוקטובר 2015

גפילטא פיש - משקדים! צמחונות חברים!!!

 
 
 
     

מאת: גלשי


 
 

 
 

 
חיפוש בגוגל אחר מתכון לגפילטא פיש צמחוני ,הפגיש אותי עם מתכונים שונים ומשונים,
 
בינהם אפילו מתכון של הגברת הראשונה שרה נתניהו מבית הוריה.
 
מיהרתי לשלוח את המתכון שקיבלתי בתפוצה לכל חברותי הצמחוניות.
 
הקרדיט לבעלת המתכון שאיני יודעת אפילו מי היא. אבל בהחלט לא שלי.
 
טוב, יפה מצידי...שלחתי!! אבל...לא ניסיתי בעצמי ולא הרגשתי עם זה בנוח!
אני ממליצה על משהו מבלי לנסות? הכיצד???
 
אני אוהבת את המטבח, כבר הכרזתי בעבר על כך.
 
 החלטתי לקחת את המתכון קרוב קרוב אלי ולהכין ממש על פי ההוראות.
 
מה היה לנו שם? תודה להוגת הרעיון, שוב...הוא לא שלי...
 
כוס שקדים טחונים (הוספתי גם אגוזי מלך)
 
כוס וחצי פירורי לחם
 
2 ביצים קשות קצוצות
 
1 תפו"א מבושל ומעוך
 
2 בצלים קצוצים טריים
 
2 ביצים
 
רבע כוס שמן
 
תיבול של מלח ופלפל
 
הכנת הציר
2 ליטר מים
3 גזרים
2 בצלים
לבשל על אש קטנה (מומלץ שעתיים, לא הייתי ממושמעת)
 
קדימה לעבודה -
 
החלטתי שאני מוכרחה להשקיע...המלצתי? על סמך מה?
 
והנה התהליך שלכבודו שלפתי מצלמה -
 
אחרי טחינה במעבד המזון של כל החומרים כנדרש, הוספה של תפו"א מבושל וביצים קשות קצוצות,
 
 
הוספת ביצים טריות לתוך קערה ובחישה...הוספתי מעט פטרוזיליה מיובשת (תוספת שלי)
 
 
 
 
לערבב היטב, ליצור קציצות מאורכות כמו שמכינים גפילטא פיש אמיתיים,
 
 
והכנסתם לסיר עם הציר המבעבע (מים, גזר ובצל).
 
בתמונה זו  - נראים בשלב הצלילה (ואני אפילו לא יודעת לשחות...ששש...אל תגלו!).
 
ועוד מעט יצופו...רגע...רגע.....
 
 
 
 
הנה הם עולים ובאים במלוא הדרם...
 
ממש אקוריום של שקדים/דגים!
 
 
 
 
ועכשיו אני יוצאת לדיג - השלב הבא......
 
לדוג אחד אחד, מבלי לפגוע בשלמותם ויופיים.....הצלחתי? חלקית!
 
היו מספר סרבנים שהתנגדו לי גם כשפעלתי בעדינות כמו תמיד!
 
והפתרון......כן...הרהורים....מה עושים?
 
מעבירים לתבנית ואופים!!!!! (לא תכננתי כל כך הרבה מהלכים!)
 
הפעלתי את התנור החדש...תראו כמה הוא מבריק ונוצץ והפגשתי אותו עם הדגים המתחזים!
 
 
 
 
 
 
 
והנה הם אפויים....
 
 
 
והטעם תשאלו...הרי לא יכולה להעביר אותו בתמונות!
 
ממש חיקוי אמיתי של דגים. איך זה קרה? אין לי תשובה!
 
די הרבה התעסקות - תוצאה נחמדה לצמחונים סביב שולחן החג!
 
מישהי רוצה לנסות? יש לכן כמה שעות פנויות? סקרניות?
 
נסו וספרו.
 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חלון חיפאי בזריחה.

אני מאלה משכימי קום. לא מסוגלת לוותר על נפלאות זריחת הבוקר. בכל בוקר מראה אחר המזכיר את בריאת העולם. המראה משתנה במהרה. התמונות הללו צולמו ב...