יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

איתנו זה נגמר - הסרט!

                                                               


                                                        




איתנו זה נגמר הוא סרט דרמה רומנטית אמריקאי שבוים על ידי ג'סטין בלדוני ונכתב על ידי כריסטי הול על בסיס הרומן באותו השם משנת 2016 שנכתב על ידי קולין הובר. הסרט הופק על ידי סרטי קולומביה, ומככבים בו בלייק לייבלי, שהשתתפה גם בהפקה, בלדוני וברנדון סקלנאר בתפקידים הראשייםויקיפדיה
תאריך הפצה: 8 באוגוסט 2024 (ישראל)
מבוסס על: איתנו זה נגמר
מוזיקה: רוב סימונסן; דאנקן בליקנסטף
משך הקרנה: 130 דקות

החיים של לילי לא היו תמיד קלים, אבל היא עשתה כל מאמץ ליצור לעצמה את החיים שהיא רוצה – למדה, עבדה, ואפילו הקימה את העסק שתמיד חלמה עליו. לכן, כשהיא פוגשת נוירוכירורג מדהים בשם רייל קינקייד, ומשהו נדלק בינה לבינו, נראה שהכול כמעט טוב מכדי להיות אמיתי.

רייל עקשן, אסרטיבי, ואולי גם מעט יהיר. אבל יש לו חולשה ללילי. אפילו אם הוא סולד ממערכות יחסים. ולילי לא יכולה שלא לתהות מה הפך אותו לכזה מלכתחילה.

לילי מוטרדת מאוד בשאלות לגבי מערכת היחסים החדשה שלה, ומוצפת גם בזיכרונות מאהבתה הראשונה, אטלס קוריגן, החוט המקשר לעָבר שהשאירה מאחוריה. כשהם נפגשים במפתיע, נדמה שהיסודות לכל מה שבנתה עם רייל מתערער.

איתנו זה נגמר הוא סיפור בלתי נשכח על אהבה שגובה מחיר יקר. יקר מדי.

קולין הובר כבשה, וממשיכה לכבוש, את המקום הראשון ברשימות רבי־המכר בעולם כולו עם ספריה אהבה מכוערתוידויבקצב הלבלאהוב בלי סודותלהתחרט עליךתעתוע ועוד רבים נוספים. היא חיה בטקסס עם משפחתה.

"איתנו זה נגמר מתמודד עם נושא קשה ברכּות רומנטית. מערכות היחסים משורטטות בחמלה ובכנות, והערת המחברת בסוף הספר, המסבירה את הקשר האישי שלה לנושא הספר, היא קריאת חובה. הספר ממחיש בעוצמה את החורבן שהאלימות יוצרת — ואת כוחם של השורדים".
קירקוס

"ספר מפואר ונוגע ללב שיש לשמור לנצח."
יו אס איי טודיי

"הרומן הכי נועז שלה עד היום... סיפור מטורף."
ניו יורק דיילי ניוז

ויקיפדיה.

גיבורת הספר לילי בלום עוברת לבוסטון בתקווה לפתוח חנות פרחים משלה. לאחרונה היא נשאה את ההספד בהלוויה של אביה, בעיר הולדתה במיין. מאוחר יותר באותו ערב, היא מכירה את רייל קינקייד, נוירוכירורג בבית החולים בעיר. הם נמשכים זה לזה, אבל הם אינם שומרים על קשר, מכיוון שלילי מחפשת מחויבות בעוד רייל אינו מעוניין בקשר מתמשך. עם זאת, ברגע שלילי פותחת בהצלחה את חנות הפרחים שלה, הם ממשיכים להיפגש ומתפתחת ביניהם מערכת יחסים.

במקביל, לילי קוראת ביומני ילדותה הישנים ונזכרת באהבתה הראשונה, נער בשם אטלס קוריגן, שעזב כדי להצטרף לצבא, אך הבטיח לחזור אליה.

לילה אחד, כאשר לילי ורייל מבלים יחדיו, היא צוחקת כשרייל מפיל בטעות תבשיל, והוא דוחף אותה בכעס ארצה. רייל ממהר להתנצל, אך הדבר מזכיר ללילי את התקופה בנעוריה שאביה תקף ופגע באמה. היא נבהלת ומפוחדת, אך מחליטה שהיא ורייל אינם כמו הוריה והיא מקבלת את התנצלותו. בנוסף, היא מזהירה אותו שהיא תעזוב אם הוא יפגע בה שוב.

בהמשך, בעת ארוחת ערב משותפת במסעדה עם רייל וחברתה הקרובה אליזה, מתברר לה שאטלס, אהובה מנעוריה, עובד במסעדה. לילי מדברת עמו, מה שגורם לרייל לקנא למרות התעקשותה שאטלס הוא רק חבר. אטלס חושד שרייל מתעלל בלילי לאחר שהבחין בפציעותיה ונותן לה בסתר את מספר הטלפון שלו.

בהמשך הספר לילי ורייל מתחתנים, ומנהלים נישואים יציבים עד שרייל מוצא במקרה את מספר הטלפון שאטלס נתן ללילי. הוא תוקף את לילי ודוחף אותה במורד המדרגות. בהמשך הוא מתנצל, הוא מתוודה כי הוא ירה והרג בטעות את אחיו אמרסון בילדותו, והטראומה גורמת לו להתפרצויות זעם. לילי משלימה איתו, אבל רייל תוקף אותה שוב בצורה חמורה מאוחר יותר, לאחר שהוא מוצא את יומני ילדותה, מתוך אמונה שהיא מנהלת רומן עם אטלס.

לילי בורחת מהבית ומתקשרת לאטלס. הוא לוקח אותה לבית החולים, שם היא מגלה שהיא בהריון מרייל, הריון שהיא בוחרת לשמור בסוד מפניו. לילי נשארת עם אטלס במשך כמה ימים בזמן שרייל עוזב את הארץ לאנגליה להתמחות רפואית בסופו של דבר לילי חוזרת לביתה בזמן שרייל עדיין מחוץ למדינה. אטלס מודה שעדיין יש לו רגשות כלפי לילי אבל הוא נאבק בהם בגלל רייל. לבסוף לילי מבינה מה עבר על אמה במהלך נישואיה לאביה המתעלל.

כאשר רייל חוזר, לילי מאפשרת לו לעזור לה במהלך החודשים האחרונים של הריונה, אך נשארת מרוחקת ממנו מבחינה רגשית ופיזית. לקראת סיום הספר, לילי יולדת בת, וקוראת על שם אחיו המנוח של רייל. לאחר הלידה, לילי מבינה שהיא לא רוצה שבתה תגדל עם ההתפרצויות האגרסיביות של רייל, ואומרת לו שהיא רוצה להתגרש. הוא מתחנן בפניה בדמעות שתשקול מחדש, אך היא שואלת אותו איך יגיב אם בתם הייתה אומרת לו שהיא עוברת התעללות על ידי בן זוגה. לבסוף רייל מבין את נקודת המבט שלה ומסכים להיפרד. אחרי שלילי מקווה שסוף סוף סיימה את מעגל ההתעללות במשפחתה, היא אומרת לבתה על מעגל האלימות "זה נגמר איתנו", כשם הספר.

באפילוג, לילי מספרת שהיא חיה בהורות משותפת עם רייל. יום אחד היא מוצאת את אטלס ואומרת לו שהיא מוכנה להתחיל מחדש את מערכת היחסים שלה איתו.



-                      https://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=7911

                                                     תמונות מספר מתוך הסרט.


ובנימה אישית

הסרט המרתק הזה, מאפשר לך אסקפיזם בתקופה קשה כל כך של מלחמה.
חשתי שאני מתנתקת לחלוטין ושוקעת לתוך הסרט הנפלא הזה למשך 130 דקות.
ימים אח"כ אני מוצאת עצמי חושבת שוב ושוב על הסרט, על הריקמה העדינה שנרקמה בין לילי ל-2 הגברים בחייה ומערכת היחסים עימם.
שוקלת לראות את הסרט הזה בשנית.
אל תוותרו. לכו להנות כמוני. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איתנו זה נגמר - הסרט!

                                                                                                                         איתנו זה נגמר הוא ס...