יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

יצירה בפרגמנט.


    נייר ושמו פרגמנט.

    פעם פעם..ידעתי שפרגמנט מיועד לשמור על טריותו של הכריך.
    לימים כששקעתי לתוך עולם היצירה על כל גווניו....גיליתי את יופיו של הנייר הזה
    שניתן להופכו לתחרה ולהפיק ממנו יופי ברמות בלתי נתפסות.
    סקרנותי בתחום היצירה הפגישה אותי גם עם הפרגמנט/פרצ'מנט.
    זוהי מלאכת מחשבת עדינה שהחלה לפני מאות בשנים, בעיקר בעולם הנוצרי
    אולם גם היהודים השתמשו בטכניקה זו.
    הפרגמנט מותאם ליצירה לפי משקלו - 130 גרם,150 גרם, 180 גרם וכדומה.
    ישנם ניירות פרגמנט בצבעים, אך אני מעדיפה את הלבן/שקוף שבינהם, הוא
    המתאים ביותר לדמות לתחרה (שכל כך אהובה עלי הן בתפירה, בביגוד).

    על מנת לעבוד עם הפרגמנט יש להצטייד במספר עזרים -
    עט ג'ל לבן
    או עט ציפורן ודיו לבן
    אפשר גם עפרונות צבעוניים על בסיס מים
    מספרי צורות
    פאנצ'ים
    דבק סלוטייפ.
    נייר צבעוני (להדגשת הרקע אם רוצים, בדומה למיגזרות הנייר).
     
    מכשירי הבלטה.
    במהלך השנים התנסיתי מספר פעמים בפרגמנט ואהבתי את התוצאה.
    אני ממש לא מומחית בתחום. לא עשיתי מזה עיסוק עיקרי בתחום האמנות, אלה
    היו טעימות פה ושם.
    זה הזמן להזכיר לעצמי שאולי כדאי להתנסות עוד ולהגיע לרמות גבוהות יותר.
     
        מאז המשכתי לנסות בעוד הזדמנויות.  כרטיס ברכה בשילוב פרח פרגמנט.
               כמה קל לראות היום את השגיאות.   
    כך זה באמנות ויצירה, כל התנסות מקדמת. אם לא מנסים לא טועים, אם לא
    טועים לא לומדים!
    והנה ברכה להולדת תינוק....משקיעים משקיעים ואולי אחרים...זורקים?
    אבל אני יוצרת למען עצמי והסיפוק שלי מתהליך היצירה...אז לא נורא. טוב
    שנותרים זכרונות במצלמה!   

    עוד כרטיס ברכה "כיס" מעוטר בפרגמנט וממנו נשלפת תגית "מזל-טוב".   

       

    עוד כרטיס ברכה בטכניקה אחרת, בשילוב ציפורן ודיו לבן.

    ואחרון חביב - אהיל קטן .

    מזכירה לעצמי להמשיך!  אתם עדיי.

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    מראות מיפן

                                                לא, אני לא ביפן למרות שרציתי.                           המקום הקסום  הזה מעורר בי סקרנות.       ...