יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

וקנית לי עץ ירוק מפלסטיק....או שלא!!!



     

עץ ירוק מפלסטיק!
https://www.youtube.com/watch?v=Q_Qs66Cdv9A

                                            תשאלו מדוע חזרתי לרשומה הזו שכתבתי?

האזנתי לערוץ 24 "היכל התהילה", זמרים ותיקים מהטובים בינהם, מנסים לכבוש שוב את הבמות שעליהם 

כיכבו שנים רבות והיו כוכבים ענקיים בשדה הזמר ונשכחו במידת מה.

תוכנית שיש המדברים בשבחה ויש המתנגדים לה ומרבים לשאול שאלות.

עכשיו ירדה מן הבמה אילנה אביטל, זמרת בעלת יכולת קולית מיוחדת, עם הרבה מניירות נשיות.

ירדה לקול מחיאות הכפיים של השופטים.

ומה היא שרה? "וקנית לי עץ ירוק מפלסטיק"! והיא שרה אחרת עם כוונות אחרות והשיר נשמע אחרת!

מאבק של נשים למול הגברים? חשבונות? כעסים? מי יודע?

חזרתי לרשומה הזו....התבקש לי ואיתכם הסליחה!

מרגלית צנעני
מילים: אסף אטדגי
וקנית לי עץ ירוק מפלסטיק
היית בטוח שהכל מתפרק
וקנית לי תער חד עד כאב
כי היית בטוח שפרחים אני שונאת

הפסקת לשיר את שירי המולדת
קרעת את כל הבגדים היפים לעת ערב
היית חסר ועכשיו שוב חוזר
לא זה לא בשבילי,
זה בטח לא לי.

וכתבת לי שיר כמו שאתה כותב
אתה ערום ועזוב וחלש ו..
כתבת מילים כי שנים לא אמרת
את מה שחשבת על עצמך ועלי

ומה אתה בלעדי?

קראת בשמי בלילות הקרים
רצית שאהיה איתך לרגע
והרסת את העיר השמחה, השוקקת
ידעת שאני מאוהבת
זה בטח לא לי

וכתבת לי שיר כמו שאתה כותב
אתה ערום ועזוב וחלש ו...
כתבת מילים כי שנים לא אמרת
את מה שחשבת על עצמך ועלי

ומה אתה בלעדי?



                               לא, איש לא קנה לי עץ -  וגם לא מפלסטיק.

                     כשחרזתי את עץ החרוזים שלי.......זה השיר שהתנגן בראשי.

                             נוגה, שואל שאלות, מדבר על אהבה, אכזבה, כאב!!!

                                     היום ה-11.10 הוא יום של זכרונות.

                                      יום שהיה פעם משמעותי מאד - ולא עוד!!!

                       אבל הספרות מדברות...ולי הם הרבה אומרות...אולי רק לי!!!

         לעיתים אנו שוקעים אל העולם הפנימי..ומשחקים בזכרונות שם בשקט בפנים

                                                           ומעדיפים כך!

                       זה נכון לעיתים לעשות "זום"....ולהתרחק......ולא, לא להשאר....

                           להמשיך לעבר האור!!!   ויש אור!!! והוא כאן!!!

                          והמקום ההוא... שם עצרתי לרגע לחשוב - חשוך!!!

                                                    הוא היה - ואיננו עוד!











והעפתי מבט לעבר הפרחים - גם הם מחרוזים!


והדקות חולפות....עוד מעט חצות!
וגם הספרות שהעלו זכרונות יחלפו - ואיתם המחשבות!
לילה טוב חברות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מראות מיפן

                                            לא, אני לא ביפן למרות שרציתי.                           המקום הקסום  הזה מעורר בי סקרנות.       ...